DADA

Året er 2007 og nyheten om at Kick hårstudio skal skifte navn er akkurat sluppet. For oss som var lojale kunder og som så på det å gå til Kick som identitetsskapende, var dette uforståelig og et ganske dristig trekk av et byens sterkeste merkevarer. Ikke visste vi på den tiden, at Dada bare skulle ekspandere med flere salonger. Hver sin med hvert sitt individuelle uttrykk. Og sist i rekken, en egen herreavdeling/barberer.

dada-1

De maskuline frisørstolene kommer helt til sin rett i disse lyse og nakne omgivelsene. Her er det ingen avlastningsbord overfylt av kaffekopper og magasiner.

Materialvalget bygger oppunder visjonen. Den lyse tresorten ask, kombineres med lysegrått epoxygulv , hvitmalt panel og stramme hvite gipsvegger. Resultatet er maskulint og elegant!

dada-2Produktene er et blikkfang i seg selv. En god blanding av tradisjonelle merker med et ekte oldschool uttrykk, kombinert med moderne og nye merker som underbygger det estetiske uttrykket i salongen.

«Vi ønsket å komme bort i fra den stereotype manne-estetikken. Det skulle ikke være mørkt og brunt slik man forbinder med en barbersalong. Vi ønsket å ha det lyst, luftig, minimalistisk og stramt».

-Innehaverne-

Er du nysgjerrig på Dada? Les mer om dette eventyret i nettmagasinet oppe til høyre

(s 66-80)!

Tekst:Merete Heggernes || Foto: Tove Lise Mossestad

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s